Jednym z najlepszych sposobów na reklamę i promocję swojej firmy, wytwarzanych przez nią produktów i oferowanych usług są gadżety reklamowe.
Te drobne przedmioty są doskonałym sposobem na promocję firmy i co jest niezwykle ważne, nie pociągają za sobą tak olbrzymich kosztów, jak te, które trzeba ponieść na zamieszczenie reklamy w prasie codziennej, czasopismach specjalistycznych, radiu, telewizji czy też w Internecie. Każdy z przedsiębiorców, który zainteresowany jest zakupem gadżetów reklamowych może skorzystać z szerokiej oferty firm, wykonujących e przedmioty. Wśród wielu artykułów odnaleźć można długopisy reklamowe, z umieszczonym na nich logo firmy, nazwą oferowanego przez nią produktu oraz danym kontaktowymi, zegarki, notesy, kalendarze, teczki, zapalniczki, podkładki pod myszki, smycze do telefonów komórkowych i kluczy, oraz niezliczoną ilość innych przedmiotów używanych, na co dzień, które są doskonałym nośnikiem wszystkich niezbędnych do przeprowadzenia skutecznej reklamy firmy. Przyjmuje się że historia reklamy. Sięga kilkaset lat wstecz. W tamtym czasie z pewnością nie było mediów cyfrowych i konkurencji, z którą reklamodawcy musieliby walczyć o klienta. Historia reklamy jaką znamy obecnie rozpoczęła się w latach dwudziestych i trzydziestych XX wieku.
Drobna porcelana, puszki i tabliczki z motywami zostały przekazane lojalnym klientom jako upominki reklamowe.
W latach pięćdziesiątych rozpowszechniona dystrybucja artykułów promocyjnych rozszerzyła się jeszcze bardziej, aż do prawdziwego rozkwitu w latach sześćdziesiątych. Takie gadżety reklamowe jak długopisy, zapalniczki i kalendarze czy notesy były typowymi artykułami promocyjnymi z nadrukowanym logo firmy, promującym markę. Do lat siedemdziesiątych XX wieku ustalono termin produkt promocyjny, wiele firm zdało sobie sprawę że gazety reklamowe mogą być świetnym pomysłem na dotarcie do szerokiej rzeszy odbiorców. Obecnie wiele firm specjalizuje się w dostarczaniu wysokiej jakości materiałów promocyjnych.