Wybór pomp z przeinaczeniem do zbiorników z olejem napędowym jest ogromny. Mamy bardzo różne ceny od kilkuset złotych do kilku tysięcy.
Różnica jest taka, że pompa, która kosztuje kilkaset złotych może być zasilana prądem 12V. jej wydajność to nieco ponad pięćdziesiąt litrów, ale przy tym przekroju, jaki jest na wyjściu, jeśli zrobimy redukcje to zmniejsza się jej wydajność i wtedy trzeba sprawdzić czy to jest dokładnie to, o co nam chodzi. Jeśli chodzi o te bardzo drogie pompy za kilka tysięcy złotych to ich wydajność dochodzi do pięciuset litrów na minutę. Zbiornik w samochodzie ciężarowym można zatankować w mgnieniu oka. Wiele firm takie pompy wybiera, bo szybkość tankowania ma ogromne znaczenie. Zauważmy, że niekiedy jedzie się na stacje i czekamy i czekamy aż paliwo nam się naleje. Za nami jest już kolejka, ludzie się denerwują, a my czekamy. Jeśli na stacji byłaby wydajna pompa do oleju napędowego to takich problemów by nie było i można byłoby obsłużyć więcej klientów w krótszym czasie. Dzisiaj ludzie się wszędzie spieszą, dlatego ma znaczenie to jak szybko zatankują i będą mogli ruszyć dalej w drogę. Trzeba, zatem zadbać o to żeby pompa do oleju napędowego była bardzo wydajna i jednocześnie bardzo trwała.
Wybieramy wydajną pompą do oleju napędowego
Przeglądając oferty mamy wszystko opisane. Od razu wiemy, że ta pompa ma tyle i tyle litrów na minutę. Wtedy albo wchodzimy w ofertę i czytamy dalej albo szukamy czegoś o mniejszej ilości litrów na minutę bądź o większej ilości. Mamy swoje wymagania i pompa do oleju napędowego musi je wszystkie spełnić, bo tylko i tylko wtedy będziemy z pompy zadowoleni. Oznacza to, że trzeba będzie tak wybierać żeby pompa do oleju napędowego pochodziła od znanego producenta. Im bardziej znana firma tym wyższą jakość bo wiemy, że producent zna się na swojej pracy i zrobi wszytko żebyśmy my byli z pompy bardzo zadowoleni. Renoma firma ma znaczenie i nigdy nie można o tym zapominać. Cena jest na samym końcu i nie można jej brać, jako pierwszej pod uwagę.